سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باشگاه فوتبال یوونتوس

نظر

باشگاه فوتبال یوونتوس(جوانان)     Juventus Football Clubبا نام‌های یوونتوس یا یووه نیز شناخته می‌شود، نام یک باشگاه فوتبالحرفه‌ای است که در شهر تورین، در کشور ایتالیاقرار دارد. یوونتوس سومین باشگاه قدیمی فوتبال ایتالیابعد از جنواو اودینزهمحسوب می‌شود.

این باشگاه در سال 1897 توسط چند دانشجوی تورینی و با نام باشگاه ورزشی یوونتوس بنیانگذاری شد. این باشگاه از سال 1923 توسط خانواده آنیلیاداره می‌شود. یوونتوس یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال در ایتالیا و جهان می‌باشد.

آندرا پیرلو


باشگاه یوونتوس در ایتالیا موفق شده 33مرتبه سری آرا بالای سر ببرد، 12 بار فاتح جام حذفی ایتالیاو 7 بار فاتح سوپر جام ایتالیاشود. باشگاه یوونتوس در رقابت‌های اروپایی تاکنون 9 مرتبه فینالیست لیگ قهرمانان اروپاشده‌است که تنها توانسته‌است 2 مرتبه در فینال به پیروز برسد، اولین قهرمانی آن‌ها مربوط است به فصل 198485که با مربیگری جووانی تراپاتونیتوانستند با نتیجه 1 بر 0 از سد لیورپولبگذرندو دومی آن نیز فصل 199596می‌باشد که تحت هدایت مارچلو لیپیتوانستند در فینال لیگ قهرمانان اروپا در ضربات پنالتی آژاکس آمستردامرا شکست دهند، یوونتوس با کسب 11 جام اروپایی-بین‌المللیو در مجموع با کسب 64 جام معتبرجزء پرافتخارترین باشگاه‌های جهان محسوب می‌شود. باشگاه یوونتوس اولین باشگاه تاریخ فوتبال اروپامی‌باشد که توانسته‌است هر سه جام معتبر اروپایی را فتح کند،باشگاه یوونتوس به انتخاب فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبالبه عنوان دومین تیم برتر قرن 20 اروپا شناخته می‌شود. باشگاه یوونتوس تنها باشگاه سه ستاره فوتبال ایتالیا محسوب می‌شود.  یوونتوس به عنوان دومین باشگاه برتر جهان در سال 2016 از سوی فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبالمعرفی شد.

یوونتوس همواره خود را باشگاهی ایتالیایی معرفی کرده‌است و در تمام تاریخ خود بیشترین بازیکنان ایتالیایی را در ترکیب خود داشته‌است، تعداد بازیکنان یوونتوس در تیم‌های ملی ایتالیا، قهرمان جهان گواه این موضوع می‌باشد: جام جهانی فوتبال 1934 (9بازیکن)، جام جهانی فوتبال 1938 (2بازیکن)، جام جهانی فوتبال 1982 (6بازیکن)، جام جهانی فوتبال 2006 (5بازیکن.

باشگاه یوونتوس در سال 2011 از ورزشگاه جدید و اختصاصی خود به نام ورزشگاه یوونتوسرونمایی کرد، این ورزشگاه در حال حاضر جز مجهزترین ورزشگاه‌های جهان است که داری ظرفیت 41?507 نفر می‌باشد. ورزشگاه یوونتوس طبق قراردادی که با بیمه آلیانتسآلمانامضا شده از سال 2017 تا سال 2023 به نام آلیانتس استادیوم شناخته می‌شود.

در سالهای نه چندان دور بازیکنان بزرگی نظیر دیوید ترزگه، الکساندر دل پیرو، کامورانزی، پاول ندود ستاره هایی بوده اند که همواره این تیم را در مسیر کسب افتخارتش همراهی کرده اند .