سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هدیه مادر. . .

نظر

ای خواهرم قبل از هر چیز استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من

شهید محمد حسن جعفرزاده

 

امام خمینی پیام آور ارزشهای الهی درباره حجاب و عفاف می فرماید :

توجه داشته باشید حجابی که اسلام قرار داده است ، برای حفظ ارزشهای شماست .هر چه را که خدا دستور فرموده است – چه برای مرد و چه برای زن – برای این است که آن ارزشهای واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی یا دستهای فاسد استعمار پایمال شوند ، این ارزش ها زنده بشوند .

 



روش جدید بهاییان برای انحراف

نظر

روزنامه سیاست روز نوشت :‌در ادامه فعالیت مبلغان فرقه ضاله بهائیت برای به انحراف کشاندن جوانان مسلمان در سطح کشور، اخیراً برخی از مبلغان این فرقه ضاله ضمن مراجعه به منازل برخی از شهروندان، بسته‌های حاوی کتاب و بروشورهای تبلیغاتی مربوط به این فرقه ضاله را به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌کنند.


این گروه همچنین با دادن وعده‌هایی مادی مانند اهدای خودرو و منزل مسکونی از ساکنان منازل به ویژه جوانان برای گرویدن به این فرقه دعوت می‌کنند. همچنین اخیراً فرقه ضاله بهائیت افزایش فعالیت‌های تبلیغی را در بعضی از استان‌های کشور از جمله استان‌های شمالی در دستور کار خود قرار داده به طوری که از مبلغان این فرقه انحرافی خواسته شده تا ضمن عزیمت به استان‌های مذکور و برگزاری جلسات به تبلیغ و ترویج اعتقادات این فرقه در بین جوانان مسلمان اقدام کنند.


www.aviny.com



سیمای پیامبر(چشم پوشى پیامبر (ص) از ناپسندیها)

نظر

پیامبر صلى اللّه علیه و اله نرمخو، خوش ظاهر و خوش باطن بود و خشم و رضایتش در چهره اش پیدا بود. (540) وقتى که زیاد خوشحال بود بیشتر دست به محاسن مى کشید. (541) آنچه را نمى پسندید، به کسى رو در رو به زبان نمى آورد. مردى بر آن حضرت وارد شد که لباس سیاهى بر تن داشت ، پیامبر صلى اللّه علیه و اله از دیدن او ناراحت شد ولى چیزى نگفت . وقتى که از خانه بیرون رفت ، به یکى از افراد فرمود: ((خوب بود شما به این مرد مى گفتید این لباس را از تن بیرون کند.))(542) مرد بیابان نشینى در حضور پیامبر صلى اللّه علیه و اله میان مسجد، بول مى کرد، اصحاب به او اعتراض ‍ کردند، فرمود: بولش را قطع نکنید، سپس گفت : ((این مسجدها جاى نجاست و بول و ادرار کردن نیست .)) و در روایتى آمده است که فرمود: ((نزدیکش بروید اما از جا بلندش نکنید.))(543)
    
    روزى مرد بیابان نشینى نزد آن حضرت آمد و چیزى خواست او مرحمت کرد و سپس فرمود: به تو احسان کردم ؟ آن مرد عرب گفت : نه ، هیچ خوبى نکردى ! راوى مى گوید: مسلمانان خشمگین شدند و به او حمله بردند، پیامبر صلى اللّه علیه و اله به ایشان اشاره کرد که متعرضش نشوید سپس جا برخاست و وارد منزل شد و دنبال آن مرد فرستاد و کمک بیشترى کرد، آنگاه فرمود: آیا به تو احسان کردم ؟ مرد بیابان نشین گفت : آرى ، خداوند از خانواده و قبیله ات به تو جزاى خیر دهد، پس پیامبر صلى اللّه علیه و اله به آن مرد گفت : تو آنچه را خواستى گفتى ولى در دل یاران من کدورتى پیدا شده است حال اگر مایلى چیزى را که نزد من گفتى ، در حضور ایشان بگو تا کدورت از دل آنها بیرون رود، گفت : مى گویم ، همین که فردا شد و با شامگاه ، آن مرد آمد؛ پیامبر صلى اللّه علیه و اله فرمود: این مرد صحرانشین گفت آنچه گفت ولى بعد که ما بیشتر به او عطا کردیم راضى شد. مرد بیابانى گفت : آرى ، خداوند از خانواده و قبیله ات به تو جزاى خیر دهد. آنگاه پیامبر صلى اللّه علیه و اله فرمود: ((مثل من و این مرد صحرانشین بمانند آن مردى است که شترى داشت که رم کرد و مردم به دنبال شتر مى دویدند و این عمل جز این که شتر را بیشتر فرارى کند، فایده دیگرى نداشت . از این رو صاحب شتر صدا زد: اى مردم ، بین من و شترم فاصله نشوید، چون من به حال شتر خود واردتر و آشناترم ، آنگاه صاحب شتر از مقابل ، رو به شتر رفت ، مقدارى خار و خاشاک از زمین برداشت و آرام ، آرام او را بازگرداند، تا آن جا که شتر آمد و زانو زد و باربر روى آن بست و خود هم بر آن سوار شد، و من اگر شما را به حال خود گذاشته بودم - وقتى که آن مرد گفت آنچه گفت - شما او را مى کشتید و او داخل آتش دوزخ مى شد.))(544)
    
    
    پی نوشت :
    540- این حدیث را صدوق در معانى ، ص 81 و عیون ، باب سى ام ضمن حدیثى طولانى از حسن بن على از دایى اش نقل کرده مى گوید: پیامبر صلى اللّه علیه و اله همواره گشاده رو و نرمخو و خوش ‍ برخورد بود و هیچ گاه ، خشن و درشتخو نبود - و نیز - در آن حدیث آمده است ، هرگاه خشمگین مى شد، صورتش را بر مى گرداند و اظهار نفرت مى کرد و هرگاه خشنود مى شد، چشمش را مى بست . و در صحیح بخارى ، ج 4، ص 229 و 230 نظیر این حدیث آمده است .
    541- این حدیث را ابوالشیخ با سند نیکو - به طورى که در (( المغنى )) آمده - از عایشه نقل کرده است .
    542- این حدیث را ابوداوود، در ج 2، ص 550 و ترمذى در (( الشمائل ، )) ص 25 نقل کرده اند.
    543- این حدیث را نسائى در ج 1، ص 175 و بخارى در ج 1، ص 63 نقل کرده اند.
    544- این حدیث را به تفصیل ابوالشیخ و بزاز از قول ابوهریره با سند ضعیف - چنان که در (( المغنى )) آمده - نقل کرده اند.

 

                Source : payambarazam.ir

                       




آگاه باشید !

نظر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

کسی که با دوستی آل محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم) بمیرد، شهید مرده است. آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمّد

 

(صلی الله علیه وآله وسلم) بمیرد، آمرزیده مرده است. آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم)

 

بمیرد، توبه کار مرده است. آگاه باشید کسی که با دوستی آل محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم) بمیرد، باایمان کامل مرده

 

است. آگاه باشید کسی که با دشمنی آل محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم) بمیرد، در حالی به صحرای قیامت میآید که بر

 

پیشانیاش نوشته شده: ناامید از رحمت خدا. آگاه باشید کسی که با دشمنی آل محمّد(صلی الله علیه وآله وسلم) بمیرد، بوی

 

بهشت به وی نمی رسد

 

www.payambarazam.com



بعد از انقلاب

نظر

وارد خانه  که شد دید لامپ را عوض کرده ام، خوشحال شد و کلی تشکرکرد که

دیگر دارم مرد می شوم واز این حرفها اما وقتی گفتم که آن را از تعاونی دادگستری

آورده اند از ناراحتصورتش سرخ شدبعد هم چراغ را خاموش کرد و لامپ را باز کرد و

گفت شما فکر میکنید پدرتان بعد از انقلاب  با قبل ازانقلاب تفاوت کرده است که گفته اید

برایتان لامپ بیاورند .  

 

 منبع :  نگاهی به زندگی و مبارزات شهید دکتر بهشتی           



لطایف قرآنی

نظر

نردبان بلند

     مردی به عربی که به جهت کسب روزی نگران بود گفت:مگر آیهٔ «و فی السماء رزقکم؛یعنی روزی شما در آسمان است»(سورهٔ ذاریات، آیهٔ 22)  ـ را در قرآن کریم نخوانده‌ای؟گفت:چرا خوانده ام ولی نردبان به این بلندی از کجا گیر بیاورم؟!!



 

 آیهٔ مناسب


سلطان محمود،گوری برای خود ساخت و به یکی از ندیمان گفت:آیه مناسبی از قرآن کریم پیدا کن که بر روی سنگ گور خود حک کنم. ندیم گفت:بنویسید:«هذه جهنم التی کنتم توعدون؛یعنی این جهنمی است که به شما وعده داده بودند».(سورهٔ یس، آیهٔ 63)

 

مسافر دنیا

به شخصی که روزه نمی‌گرفت گفته شد که چرا روزه نمی‌گیری او در جواب گفت به دلیل خود قرآن که فرمود:اگر مسافر بودید، روزه نگیرید و من هم در دنیا مسافر هستم و نمی‌توانم برای همیشه بمانم.

 

 

نام اعرابی


از اعرابی پرسیدند:اسم تو چیست؟گفت:ابوعبدالله السمیع البصیر الذی «و یمسک السماء ان تقع علی الارض…؛یعنی آسمان را از اینکه بر زمین فرود آید نگه می‌دارد»(سورهٔ حج، آیهٔ 65) گفتند:مرحبا به ابو نصف القرآن .

 

 

       بر گرفته از:       نخستین نشریه قرانی ویژه جوانان

 

        حتما ببینید:            Besharat.ir

 

        

       



بشارتهای پیامبر صلی الله علیه وآله درباره حضرت مهدی علیه السلام

نظر

  - قال رسول الله (ص): المهدی من ولدی، اسمه اسمی و کنیته کنیتی، أشبه الناس بی خلقاً و خلقاً، تکون له غیبه و حیره تضل فیه الامم، ثم یقبل کالشهاب الثاقب و یملاها عدلا و قسطا کما ملثت ظلما و جوراً. (بحارالانوار/ ج 51، ص 17، ح 13، به نقل از کمال الدین.)
   

                                        ادامه مطلب...