سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزلزل اندیشه

نظر

گزارش اداره آمار"اسراییل" درباره تزلزل اندیشه اولیه تشکیل وطن یهود

اداره مرکزی آمار "اسراییل" روز یکشنبه هفته جاری آماری منتشر کرد که خبر از فروپاشی ساختار عصبیت یهودی و تزلزل اندیشه اولیه تشکیل وطن یهود، دست کم در میان مهاجران ساکن درسرزمین های اشغالی 1948 می دهد. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بر اساس این آمار، فقط 8 درصد یهودیان ساکن سرزمین های اشغالی بر باورهای تندروانه و متعصبانه خویش باقی مانده اند. همچنین 12 درصد خود را یهودی دیندار که به امر دنیا توجه دارد و کنیسه اش را هم می رود، معرفی کرده اند. 13 درصد نیز بنا به گفته خود هنوز به آیین های یهودی دوره موسوی اعتقاد دارند و در عین حال چشمی هم به دنیای مدرن دارند. 25 درصد نیز بطور کلی به زی سنتی اعتقاد دارند (کسانی که به تورات بیشتر از تلمود معتقدند وبا کمترین تبلیغی حتی قابلیت ضدیت با صهیونیسم را پیدامی کنند) اما در این بین، رقم اسراییلی های سکولار که هیچ اعتقادی به بنیان های یهودی ندارند، بعضا متعصب هم نیستند و ضمنا اعتقادی به حاکمیت دولت دینی بر اسراییل ندارند، رقم جالبی است: 42 درصد و ظاهرا همین آمار مقامات رژیم صهیونیستی را نگران کرده است. این آمار حاصل سرشماری ملی سالانه در اسراییل است و لذا جدیدترین وضعیت دینی در سرزمین های اشغالی است و با نسبت یک به هزار نفر در اسراییل اجرا شده است، یعنی از جمعیت 7.5 میلیونی اسراییل، 7500 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده اند و بعد پرسش نامه فوق اجرا شده است و لذا از نظر علمی بیانگر واقعیت های دینی در جامعه صهیونیستی است.

بنا بر این گزارش، نسبت جوانان در میان صهیونیستهای متعصب ( 5/8 درصد) بیشتر از پیران است و این امر نشان می دهد که جمعیت متعصبان صهیونیست که در پس اغلب تظاهرات ها، درگیری با فلسطینی ها، قتل ها و ترورهای ضد فلسطینی هستند، کوچک تر و در عین حال جوان تر شده است.

در عین حال، نسبت جوانان به پیران در میان جمعیت سکولار و معتقدان به جدایی دین از سیاست تقریبا برابر است طوری که 38 درصد جمعیت سکولار اسراییل در سنین بیست تا بیست و نه سالگی هستند و 43 درصدشان بیش از 65 سال سن دارند.

نکته جالب در این گزارش آن است که از نظر جنسیتی، فرقی در این آمار نیست. یعنی همان قدر که مردان اسراییلی گرایش صهیونیستی، یهودی اصیل یا سکولار دارند، زنان و دخترانشان نیز با همین خصایل بار آمده اند.

اما از نظر مشارکت در "سازندگی" وطن یهود، بر اساس آمار فوق، نیمی از جمعیت متعصبان صهیونیست یا "حریدی ها" تقریبا دست به هیچ کاری نمی زنند. اما 93 درصد از جمعیت جوان سکولار اهل کار و فعالیت اند. همین نسبت با اختلاف بسیار اندکی در میان زنان و دختران این قوم جاری است.

اما آماری از این دست زمانی گویاتر است که مشخص کند چه تعداد از این سکولارها یا متعصب ها پرورش یافته برنامه های دول صهیونیستی در بیست سال گذشته هستند. بر اساس آمار فوق، حدود 60 درصد از یهودیان بیست ساله در اسراییل متولد شده اند و 40 درصدشان در خارج از اسراییل. ضمنا 58 درصد از یهودیان سکولار و 82 درصد از جمعیت متعصبان در اسراییل بزرگ شده اند و این نشان می دهد جمعیت اندک متعصبان صهیونیستی شیر ناپاک دولت های حاکم را خورده اند و از سوی دیگر نشان می دهد دول اسراییلی در بیست سال گذشته نتوانسته اند رویه دینی خود را در مدارس و جوامع به بیشتر جوانان خود تزریق کنند: یک بار دیگر آمار را بخوانید: 58 درصد از اکثریت جمعیت اسراییلی (42 درصد) یعنی چیزی حدود 1.8 میلیون اسراییلی که اکثرا جوان هم هستند دیگر دولت دینی خود را نمی خواهد و احتمالا به آرمان های وطن یهود هم اعتقاد چندانی ندارند و خلاصه به قول گفتنی می خواهند زندگی شان را بکنند.

این آمار نکته های خرد و البته جالب دیگری هم دارد. مثلا اینکه، 36 درصد از سکولارهای اسراییلی از اروپا و آمریکا آمده اند و 23 درصد از شوروی سابق آمده اند و فقط 23 درصد بومی "اسراییل" هستند. در عین حال، 40 درصد متعصب ها مال خود اسراییل هستند.

در عین حال، آمار فوق نکته جالبی را بیان کرده است: سکولارهای اسراییلی کمتر از بقیه از زندگی خود راضی هستند.

http://www.qodsna.com/